Jdi na obsah Jdi na menu
 


Náměty pro předškolní děti

 

TÉMA I. Jaro, jaro, už je tu

  • Opakování ročních období a rozhovor s dětmi o typických znacích jara (např.: změna počasí, první jarní květiny, návrat ptáků z teplých krajin,...)
  • Báseň k jaru: (vytleskávání slov na slabiky z básně, určování hlásky na začátku slova, hra s rýmy - např.: sněženka x maminka)

JARO

Jaro, jaro, už je tu.
Sníh se mění na sněženky,
slunce sype z peněženky,
na zem tisíc zlatých dukátů.

Jaro, jaro, zima už je pryč.
Včela ťuká na poupata,
vlaštovička od hor chvátá,
v zobáčku nám nese petrklíč.

  • Práce s obrázkem:

Popis obrázku celou větou, co děti vidí (dbát na správnou výslovnost).

Určení ročního období.

Procvičování paměti - schovat obrázek a popsat na obrázky děti viděly.

Procvičování barev.

Opakování číselné řady do deseti (kolik zvířátek, dětí atd.)

Určování polohy - nad, pod, vedle, za, před, nahoře, dole, vpravo, vlevo, ..

jaro--jaro--uz-je-tu.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Grafomotorický list - tulipán

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Návrh pro výtvarnou a pracovní činnost:

Namaluj stromy typické pro roční období (jarní - květy, zimní - holé větve, atd.).

Poskládej sněženku z papíru.

  • Při pobytu venku - pojmenovat jarní květiny a natrhat mamince nebo babičcce kytičku.
  • Pozorování - jak roste semínko - zasadit semínko (dle vlastního výběru).

TÉMA II. Volám tě sluníčko!

  • Motivační písnička k počasí:

Prší, prší jen se leje (vytleskání rytmu písně)

Rozhovor o písničce - o čem je, povídat si s dětmi o aktuálním počasí a počasí na jaře.

                             - význam vody - proč je důležitá, proč šetříme vodu

                                     - pokusy s vodou (např. zmrazení vody, porovnání teploty v

                                       nádobách, pozorování čisté x znečištěné vody, ...)

  • Pohádka na youtube:

Děti po shlédnutí pohádky, vlastními slovy popíši děj.

Procvičování pořadí postav v pohádce (první, druhý, poslední, před, ...).

Jak sluníčko vrátilo štěňátku vodu (Zdeněk Miller)

stenatko.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Výtvarná činnost k pohádce:

Děti nakreslí děj pohádky a vlastními slovy popíšou, co na kreslily.

  • Grafomotorický list - děštové kapky (dbát na správný úchop tužky)

pocasi.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Při pobytu venku - procházka ke studánce na Horní konec Zubří, pozorovat změny počasí, ukázat dětem východ a západ slunce.

 

TÉMA III. Naše kočka strakatá

  • Motivační pohádka:

O koťátku, které zapomnělo mňoukat (Jiří Žáček)

Umět vyjmenovat domácí zvířata - popis a užitek, pojmenovat jejich mláďata a jaké vydavají zvuky.

Hra pantomima na domácí zvířata.

Hra se slovy - rýmy (např.: pes x les, ovečka - lavička), vytleskávání slov na slabiky (ko-ťát-ko).

Vyjmenovat a spočítat domácí zvířata v pohádce.

Opakování známých dětských písní o domacích zvířatech (např.: Kočka leze dírou, Skákal pes, Já mám koně, ...)

o-kotatku.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Výtvarná a pracovní činnost k pohádce:

Nakreslit libovolné zvíře z pohádky a vystřihnout (dbát na správné držení nůžek).

Vymodelovat domácí zvíře z plastelíny.

  • Literární chvilka nad knihou o domácích zvířatech:

Prohlížení, pojmenování, popis domácích zvířat.

  • Pracovní list - přiřaď mláďata (opakování malý x velký)

zvirata.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Pexeso

pexeso.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Při pobytu venku pozorovat domácí zvířata.